Kernwaarden

De kernwaarden van onze structuur zijn:

GELUK

Daar gaan we voor. Iedere dag
Hoe fijn is het als jij succes hebt? Mee kan doen met de wereld om je heen? Gelukkig bent? Daar gaan we voor. Daarom zorgen we ervoor dat jij je kunt ontwikkelen op een plek die veilig is. Een plek waar jij fijn leert. Je kunt ontplooien. Dat geldt voor jou als leerling en voor onze ouders en medewerkers. ‘Goed in je vel zitten’ lukt niet altijd. Sterker nog: soms voel jij je misschien weken of maanden wat minder goed. Want ‘geluk’ is niet vanzelfsprekend. Dan zijn we er voor je. Voor elkaar. Samen zorgen we ervoor dat het iedere dag een beetje beter gaat.

VERTROUWEN

Dé basis van waaruit wij werken
Kom je bij ons op de Paus Joannes? Dan merk je dat wij grenzeloos in jou geloven. We hebben hoge verwachtingen van je. Want jij kunt meer dan je denkt. Heb je als leerling vertrouwen in jezelf, de ander en de rest van je omgeving? Dan verleg je grenzen. Bij ons mag je zijn wie je écht wilt zijn. Dit geldt voor jou als leerling en voor onze medewerkers en ouders. Samen komen we er wel. Hoe? Door je kwetsbaar op te stellen. Door goed en open te communiceren met elkaar. Zo weten we precies wat we aan elkaar hebben. Het zet jou als leerling in je kracht om goed te leren. En als ouder kun jij je kind met een gerust hart bij ons achterlaten. Hoe fijn is dat?

VERBINDING

Dat begint bij jezelf
Ga jij af op je eigen gevoel? Dan ontdek je beetje bij beetje wie je bent. Iedereen is anders. Ook jij. Alleen maar mooi. Tegelijkertijd voelen we bij ons op school de verbinding met elkaar. Leerlingen, ouders en medewerkers. Hoe? We zijn onderdeel van een groter geheel. We kijken écht naar elkaar om. Betrokken noemen we dat. We hebben elkaar immers nodig om verder te komen. Gaat het met iemand minder op school? Dan kijk je of je hem of haar kunt helpen. We doen het dus écht samen. Hierdoor is onze school een thuis voor iedereen.

GROEI......

… naar de beste versie van jezelf
Daarvoor krijg je alle ruimte bij ons op de Paus Joannes. Op zoek naar je talenten. Wat wil je? Wat kun je? En waar word jij blij van? Dat geldt voor zowel onze leerlingen, als onze medewerkers. Ontwikkelen doen we ons leven lang. Hoe oud je ook bent. Leeftijd doet er niet toe. Daarom dagen we elkaar uit om het beste uit jezelf te halen. Kom uit je comfortzone. Stel je kwetsbaar op. Maak fouten. Wees eerlijk tegen elkaar. Daar leren we van. Zo komen we samen verder. En groeien we naar de beste versie van onszelf.

VERANTWOORDELIJKHEID

Voor onszelf. En voor elkaar
Hoe? Door er achter te komen hoe jij op je best leert. Wat is jouw kracht? En wat is nog een uitdaging? Hierdoor leer jij keuzes maken die bij jou passen. Je leert jezelf steeds beter kennen. En neemt steeds meer verantwoordelijkheid op je. Eigenaarschap noemen we dat. We letten op elkaar. Merk je dat iets voor iemand anders misschien beter werkt? Dan neem je hierin initiatief. Verantwoordelijkheid dus. Bij ons op school is iedereen verantwoordelijk voor zichzelf. En we ‘zorgen’ voor elkaar!